Vi MØTES I TOLLBODEN.

Nordmøre Historielag innbyr til møte i Tollboden på Innlandet i Kristiansund mandag den 18. april kl. 19.00.

Dette blir et interessant møte i og om et gammelt hus. Svært gammelt og det var i ferd med falle sammen. Gode krefter har sørget for at det ikke har skjedd.

Historien til huset og virksomheten der er det konservator ved Nordmøre Museum

ODD WILLIAMSEN

som står for denne kvelden. Det blir også anledning til å se huset, den utstillingen som er laget om huset i huset og se hva som står igjen av arbeid før prosjektet er ferdig.

Nå er det ikke alle som har bil og kommer seg like lett til Innlandet. Men da sørger vi for transporten. Møt fram på Kongens Plass ved Narvesenskiosken kl. 18.30 og vi frakter deg over og tilbake. Du kan også ringe formannen Sverre Jansen 91628622 for transport.

På møtet vil Astrid Mollan trekke fram en eldre årbok som er utgitt av Historielaget og melde fra om interessante artikler i boken. Det blir visning av annen litteratur som Historielaget har produsert og det blir utlodning. En kaffekopp kan det kanskje også bli.

Vi minner også om møte den 9. mai. Da får vi igjen besøk av Jon Bojer Godal som forteller om sjøhus, naust og sjøveier på Nordmøre i forna dager. Det blir i Håndverkernes lokaler. Da vil Tor Larsen presentere en årbok for oss.

Møtene i høst er:
3. oktober Tor Jenstad om stedsnavn på Nordmøre

5. november kommer Bjørn Jakobsen og forteller om nazifiseringen i Kristiansund

3. desember kommer Konservator Sverre Svendsen og forteller om kystens håndverk som er bøkkerhåndverket.

Sett av tidspunkt og møt fram. Nordmøre Historielag er ditt møte med fortiden og nåtiden.

Det nye styret som ble valgt på årsmøte 12.mars er: Sverre Jansen, styreformann, Astrid Mollan, nestleder, Tor Larsen, sekretær, Gudmund Bratrud, Kai Grimstad, vara er: Borgny Vorpbukt, Karen Flatø og Ove Bjerkan.

Hjemmesiden vår, som er blitt utrolig flott, har adressen:  nordmorehistorielag.no

Vet du noen som ønsker å bli medlemmer eller som ønsker å bli spesielt innbudt til møtene da er

e-post adressen vår: post@nordmorehistorielag.no

Vennligst