Mandag den 11. januar var det meningen at vi skulle ha et møte hvor Petter Ingeberg fortalte om en av de sentrale kvinnene under siste verdenskrig i Kristiansund. Det er Sofie Løkvik som han forteller om. Det var ikke så mange kvinner som offentlig sto fram, men her er en av dem.

Men dessverre, på grunn av Koronasituasjonen, velger vi å utsette møtet til senere.

Petter Ingeberg

På de møtene vi har hatt i høst har vi vært nøye på smittevern. Det vil vi fortsatt være og vi forstår at noen er skeptisk til å gå ut. Men vi håper smittesituasjonen i byen og på Nordmøre er noe annerledes når vi den 25. januar innbyr til møte med Per Helge Pedersen og hans fortellinger om oppvekst i Kristiansund.

Per Helge Pedersen

Nordmøre Historielag er avhengig av midler for å drive en aktiv virksomhet, derfor utfordrer vi dere til å gi historielaget en gave, en jubileumsgave, en nyttårsgave, denne gangen.

Vårt Vippsnummer er 625510 og vårt kontonummer er 3930 52 73302. Takk for at du er med å støtte Nordmøre Historielag.

Dersom du ikke mer medlem kan du melde deg inn via vår hjemmeside: nordmorehistorielag.no eller via vår epost: post@nordmorehistorlag.no

For styret

Sverre R. Jansen