VELKOMMEN TIL MØTE I NORDMØRE HISTORIELAG MANDAG DEN 4. NOVEMBER 2019 KL. 19.00 I HÅNDVERKERN.

Det er ikke så ofte noen våger seg ut på det tema som vi har for denne kvelden. «En vennlig og presis gjennomgang av politikere i Kristiansund og omegn»Omegnen er her et upresist begrep for det kan også gjelde personer som innlederen har truffet i sin tid som Arbeiderpartipolitiker, som Stortingsmann og som statsråd. Eller som aktiv i fylkespolitikken i tillegg til den lokale Kristiansundpolitikken. Det behøver ikke være politiske sympatisører, men heller kanskje de som han i stormen har stått imot.

Den som har dristet seg inn på dette emner er

ASBJØRN JORDAHL.

Asbjørn er en meget kjent skikkelse i Kristiansund og Møre og Romsdal. Kjent for sitt lange politiske liv, sine mange tillitsverv, for alt alle de snorer han har klipt, for alle de store begivenheter han har stått i fronten for, for klare synspunkt på utviklingen i landet og byen og ikke minst for sin rettferdighetssans og urokkelige tror på likestilling og like muligheter for alle i samfunnet.

Vi er stolt over at han vil bidra med sin kunnskap i Nordmøre Historielag.

Møtene i Nordmøre Historielag er åpne for alle. Vi har en enkel servering og loddsalg. Vi innkaller via epost og er opptatt av at vi har den rette epostadressen din. Vår er: Post@nordmorehistorielag.no

Du kan lese mer om oss på våre hjemmesider: Nordmøre Historielag eller du finner oss også som en egen gruppe på Facebook. Koble deg på og bruk den. Navnet er: «Nordmøre Historielag» Facebook

Vi er en medlemsorganisasjon og ønsker flere medlemmer som er interessert i lokalhistorie. Gi oss en tilbakemelding på om du vil bli medlem.

Årboken vår for 2019 skryter alle av – i all beskjedenhet. Den er en flott julegave og selges hos ARK. Eller du får den som medlem.

Arkivet vårt er åpent første onsdag i mnd. fra 18-20. Arkiv

Neste møte er med Jon Skeie. Det er han som skriver det nye bindet i Kristiansundshistorie, Bind 7. Du kan møte han 18. november.

For styret

Sverre R. Jansen