Velkommen til møte i Nordmøre Historielag,

mandag 24. januar kl. 19.00 i Bystyresalen, Kristiansund rådhus.

Bjørn Skarsem har nettopp skrevet en bok om pop- og rockemiljøet i Kristiansund og på Nordmøre. Mange av de bandene han omtaler reiste mye omkring og spilte. Med utgangpunkt i boka, som han har meg seg for salg, vil han fortelle om trender, band, musikere og aktivitet lokalt på 1960 og 1970- tallet. Det blir sikkert mulig å trekke noen linjer fremover også. I foredragsform blir det også akustisk musikk og elektrisk forsterket rock and roll. Bjørn har tidligere skrevet bok om et lignende miljø der han kommer fra, og vi som har sett og lest litt i boka tror han treffer mange i møtet vårt som kjenner igjen godfoten fra ungdommen. Selv om den er blitt litt stivere med årene. Du er velkommen til en spennende kveld i en sosial setting som det kanskje er lenge siden du har besøkt.

Velkommen.

Bjørn Skarsem

Møtene i Nordmøre Historielag er åpne for alle. Vi pleier å ha en enkel servering, men i disse Korona-tider nøyer vi oss med en kopp kaffe. Loddsalget er også erstattet med en gave til Historielaget på Vipps. Vippsnummeret er 625510 – og Tor Larsen har en overraskelse til de som kommer.

Vi innkaller via epost og er opptatt av at vi har din rette epostadresse. Vår adresse er: post@nordmorehistorielag.no

Du kan lese mer om Nordmøre Historielag på hjemmesiden vår og i våre årbøker som kommer til alle medlemmer. Her på hjemme­siden er det blant annet innholdsfortegnelse av mange årbøker, og en oversikt over innholdet i krigsarkivet.

Alle våre årbøker inntil 2015 er nå digitalisert av Nasjonalbiblioteket og er tilgjengelig via Nasjonalbibliotekets hjemmesider (www.nb.no – søkeord: Årsskrift Nordmøre Historielag). Der finner du mye lokalhistorisk stoff.

Arkivene våre er åpne for de som tar kontakt med en av våre arkivarer.

Vi vil gjerne ha deg som Facebook venn. Se Nordmøre Historielag på Facebook. Det er dessverre noen som tror en er medlem i Historielaget når en er venn på Facebook. Men slik er det ikke. Varsle på epost: Sverre@jansen1.com om du ønsker å bli medlem å få tilsendt årboken.

Neste møte blir 14. februar. Da kommer Petter Ingeberg og foreller om fotballhelten, og motstandsmannen GEORG ENGE.

Med vennlig hilsen styret