Tommy Fossum har nettopp utgitt en bok om lakselordene og våre ladyer. Boken handler om de første britiske sportsfiskerne som kom til Nordmøre og Romsdal. Dette er fiskere som har satt spor etter seg på Nordmøre og vi feirer en av historiene med Lady Barbara Arbuthnott hvert år i Sunndal. Men det finnes steder og historier etter dette toppsjiktet av personer både i Surnadal, Oppdal og Nesset. Det er spennende historier som ikke alltid hadde en lykkelig utgang. G!RF�)

Det er dette som er tema på det første møte i Nordmøre Historielag våren 2019.

Velkommen til Håndverkern i Kristiansund mandag 14. januar kl. 19.00

Vi har en enkel servering og loddsalg. Møtene i Historielaget er åpne for alle. Vi innkaller via epost og er opptatt av at vi har din adresse og rett epost.

Du kan lese mer om Nordmøre Historielag på våre hjemmesider: http://www.nordmorehistorielag.no

Vi kommuniserer også via vår epost: post@nordmorehistorielag.no

Neste møte er mandag 11. februar med Ola Bræin – «Tonekåseri med munnspill».

Nordmøre Historielag fikk mange nye medlemmer i 2018, men vi ønsker flere. Meld deg inn!

For styret

Sverre R. Jansen