Det var i dette vårsemesteret vi skulle feire 100 års jubileum og vi hadde gjort alt klart. Men slik ble det ikke.

Det var i dette vårsemesteret vi skulle ha årsmøte og dele ut Kuliprisen til Helge Hegerberg. Men slik ble det ikke.

Det var også i dette vårsemesteret Karsten Alnæs skulle komme og foredra om en viktig tidsperiode i Kristiansund historie. Men slik ble det ikke.

Og det var i dette vårsemesteret Nils Aukan skulle komme og fortelle om hvilke skatter det finnes på bunnen av havna i Kristiansund. Men slik ble det ikke.

DERFOR HAR VI MYE FINT TIL GODE.

Her er styret i Nordmøre Historielag. Fra venstre: nestleder Gudmund Bratrud, sekr. Tor Larsen, leder Sverre R. Jansen, styremedlem Ove Bjerkan og styremedlem Borghild Moe.

Spennende blir det om vi kan arrangere vårt sommerprogram i juli mnd. slik vi har tenkt det. Det ligger i alle fall klart.

Og vi kan med begeistring melde at både Karsten Alnæs, Helge Hegerberg og Nils Aukan kommer tilbake.

Kommer i høst, om alt går som vi håper: Odd Williamsen, Sissel Engvig, Tom Kaasen og Knut Ødegård (husker dere han).

Vi tror det blir en fin tid.

Men enn så lenge må alle av oss vente, men dere skal høre mer fra oss når vi har fått informasjon om hvordan virusene utbrer seg mellom oss.

Det vi også kan melde er at årboken for 2020 på det nærmeste er ferdig for trykking og vi skal bringe og sende den ut så fort vi får det til. Det blir en stor leseopplevelse.

Velkommen til møte i Nordmøre Historielag. Sammen er vi sterke også mot virus.

For styret

Sverre R. Jansen