Imarsundet

NORDMØRE HISTORIELAG INNBYR TIL LEITHESEMINAR LØRDAG DEN 25. FEBRUAR KL 12 00 I HÅNDVERKERN

Iver Nordseth

Vi arrangerer seminaret til minne om Jan H. Leithe som i mange år var leder av Historielaget og opprettet Minnefondet i sitt testamente.
Iver Nordseth.
skal snakke om kommunikasjonene Med hovedvekt på fergeforbindelser og fastlandssamband (som erstatning),
i tidsrommet 1960-tallet og fram til i dag…. på Nordmøre.

Iver Nordset er kjent som tidligere ordfører på Smøla. Han er kanskje den mest profilerte samferdselspolitikeren i dette fylket, og vi kjenner han som en varm og aktiv pådriver for kommunikasjoner på Nordmøre, ja i hele fylket.
Denne gangen er vi ikke først og fremst ute etter hvordan kommunikasjonene blir i fremtiden, men kanskje det også kan bli en del av møtet, men vi er ute etter historikken. Hvilken rivende utvikling det har vært på dette området også hos oss. Med tunneler og broer, med nye veier og bedre veier. Dette blir et interessant møte for den som er opptatt av både fortiden og fremtiden på Nordmøre.
Vi har lenge arbeidet for å få Iver Nordseth til Historielaget og vi er meget takknemlig for å treffe han

Jan H. Leithe

Tor Larsen vil fortelle om hvem Jan H. Leithe var.

Etter en enkel lunsj vil det også bli anledning for de andre Historielag på Nordmøre å fortelle litt om arbeidet sitt og presentere årbøker. Eventuelt også for salg til interesserte. Vi innbyr de historielagene på Nordmøre som vi kjenner adressen til.
Det blir også utlodning av eldre årbøker som Nordmøre Historielag har stått for.

Møtet er åpent for alle interesserte.
For styret

Sverre R. Jansen