Mange tror de kjenner FOSNAKULTUREN, men vi tror det er færre som kjenner den godt. Det er ikke så ofte vi hører om den – ikke slik:

Jarle Stavik

LØRDAG DEN 25. JULI KL. 12.00 I LOKALENE TIL NÆRINGSHISTORIE NORDMØRE.

Da kommer Jarle Stavik for å introdusere oss for Fosnakulturen. Jarle Stavik er ansatt ved Nordmøre museum og arbeider ut fra Sunndal bygdemuseum. Han er godt kjent med denne delen av vår historie og skriver også bok sammen med Tommy Fossum om de første nordmøringene.

Bildet under er laget til dette bokprosjektet av Bergljot Hals og viser hvordan kunstneren forestiller seg de første nordmøringene.

Vi møtes i et Koronatrygt miljø. Møtet er åpent så lenge det er plass.

Se også våre hjemmesider: nordmorehistorielag.no

Det er også flott om du blir med på vår Facebook-gruppe: «Nordmøre Historielag».

Årboken for 2020 ligger til salgs hos ARK, eller du får kjøpt den på møtet. Er du ikke medlem er det fint om du kontakter oss via våre hjemmesider eller på epost adressen vår: Post@nordmorehistorielag.no

Årsmøte i Nordmøre Historielag blir lørdag 22. august kl. 12.00 i Håndverkern. Årsmøtesaker og utdeling av Kuliprisen til Helge Hegerberg.

VELKOMMEN