Lørdag den 11. juli kl. 12.00 er det møte i Nordmøre Historielag. Da er det Edvin Bakken som kommer for å fortelle om: «Når elektrisiteten kom til byen». Det er også historien om Skar Kraftverk. Strøm til byen var et nybrottsarbeid som vi fortsatt høster fruktene av. Det er en meget viktig og interessant historie og Edvin Bakken er på alle vis oppdatert av historikken. Han har også skrevet artikkel om Skar kraftverk og om Reinset kraftverk i årbøker de siste årene.

Dette er Edvin Bakken.

Møte er i lokalene til Næringshistorie Nordmøre ved nedgangen til Bryggen-senter fra Storgaten. Møtet varer en time og vi er Korona-trygge.

Vi minner også om at årboken vår er til salgs på møtet. Det er en flott sommergave til noen som kanskje kommer på besøk eller til deg som ikke er medlem i laget og derfor har fått boken. Den selges også hos ARK.

Se forsiden på årboken under.    Velkommen.