VELKOMMEN TIL MØTE I NORDMØRE HISTORIELAG, MANDAG 9. NOVEMBER KL. 19.00 I «KLUBBA», CAROLINE KINOSENTER.

Tom Kaasen kan du møte på Mellemværftet i Vågen. Han har en stor båt der. Noen ganger finner du han under presenningen som er trukket over båten. Men Tom kan mer enn å flikke på eldre båter. Han kan mye om fartøyvern. Et frivillig arbeid som har pågått i over 40 år. Hvordan en i stort har tatt vare på gamle båter, ikke som investeringsprosjekter, men som frivillig arbeid. Jeg kan litt og du kan litt om noe annet. Til sammen blir det dugnad og kanskje en båt på sjøen.

Tom Kaasen

Mellemværftet har stått sentralt på Nordmøre i dette arbeidet, fordi det var mange frivillige og noen fast ansatte fagfolk. Tom kan også værftets historie og vil fortelle om dette på møtet i Nordmøre Historielag. Kanskje noe om da værftet ble reddet fra rasering med ny innfartsvei, kjøpsprosessen rundt værftet og om dugnad og stevner.

Det blir en flott nordmørskveld med oppdatert gammel historie.

Møtene i Nordmøre Historielag er åpne for alle. Vi har enkel servering, men loddsalget blir erstattet av en gave til historielaget på Vipps eller i kontanter. Men du vil få et lodd når du kommer og har sjansen til å vinne årbøker.

Fint om du møter fram i god tid på grunn av koronatiltak.

Merk at vi har nytt møtested i høst. «Klubba» i Caroline kinosenter.

Du er innkalt til møte via epost og vi ønsker å ha den rette epostadressen din.

Du kan lese om oss på våre hjemmesider www.nordmorehistorielag.no eller du finner oss på vår                          Facebook-gruppe: Nordmøre Historielag. Det er over 300 følgere der nå.

Vi er glade for at medlemstallet øker. Historielaget har snart 500 medlemmer nå, men er usikker på om du er medlem. Meld deg inn. Husk, vi har også et arkiv med mye stoff for den interesserte.

Årboken er til salgs hos ARK og du får kjøpt den på våre møter. En flott gave er det.

Det blir forandringer i programmet. Neste møte i Nordmøre Historielag er mandag 14. desember. Da kommer Kristian Fostervold og forteller om Smølakunstneren Daniel Hagerup.

For styret

Sverre R. Jansen