Det er med stor glede vi igjen innbyr til møte i
NORDMØRE HISTORIELAG.

«9.APRIL 1940 – ET HISTORISK BEDRAG» og «RINNAN, ET NÆRBILDE»
det er titler på bøker som
AAGE G. SIVERTSEN
har gitt ut.

Sivertsen vil holde foredrag om dagene 8.-11. april med utgangspunkt i «Kongens nei». Særlig oppmerksomhet vil det bli på en manglende mobilisering og hvor reell frykten var for å bli angrepet av engelsmennene.
Men det første kvarteret vil bli konsentrert om historien til Rinnanbanden og et av medlemmene som kom fra Kristiansund.

Velkommen til Håndverkern tirsdag 15. november kl. 19.00. Som vanlig i Historielaget er dette også et åpent møte.

Vi minner også om neste møte som er lørdag 3. desember. Da kommer Sverre Svendsen fra Nordmøre Museum og forteller om Bøkkertradisjonen i Kristiansund. Det er kunst og kultur det dreier seg om, sier han.

Har du ikke fått Årboken vår, er den nå til salgs hos Ark både på «Bryggen» og «Futura». Eller du kan henvende deg til oss. Du får også kjøpt den på våre møter. Den er blitt meget godt mottatt.
På våre møter selger vi også eldre årbøker og annen litteratur utgitt av Historielaget. Det blir loddsalg og enkel servering.