JONNY LYNGSTAD OM FAMILIEN PUSSAR

Møte mandag 22. januar kl 19.00 i Nordmøre Historielag. Håndverkern kl. 19.00.

Jonny Lyngstad er en meget kjent lokalhistoriker på Nordmøre. Han har skrevet flere lokalhistoriske bøker, aktiv i slektsgranskning og har vært reiseledere flere ganger sammen med andre som oppsøker slekta, blant annet i USA.
I Nordmøre Historielag kommer han for å holde foredrag om en ukjent familie som kom til vårt distrikt i siste halvdel av 1700-tallet. I offentlige dokumenter har man brukt slektsnavnet Pusser, Pussar, Pouser eller Pudzar om dem. De kom først til Osen Jernverk. https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Osen_jernverk

De slo seg ned i kommunene Gjemnes, Averøy og Kristiansund.
Det er masse etterkommere etter dem i vårt distrikt, men så langt har man ikke visst hvor de kom fra. På møte den 22.januar får vi svaret.
Jonny Lyngstad har vært i møte hos Historielaget tidligere og vi vet noe om kvaliteten som serveres. Det blir en meget interessant kveld.

Som vi pleier blir det enkel servering og det er utlodning av sentrale bøker/årbøker som historielaget har i sitt magasin.
Vi minner om vår hjemmeside nordmorehistorielag.no  og e-posten er post@nordmorehistorielag.no

Vi er interessert i flere medlemmer. Meld deg som medlem via våre hjemmesider, e post eller ta kontakt på møte med en av våre styremedlemmer.

I styret sitter undertegnede, Astrid Mollan, Tor Larsen, Gudmund Bratrud, Kai Grimstad og vara er Borgny Vorpbukt.

Sverre R. Jansen