ERIK WOLFF KORITZINSKY vil på møte i Nordmøre Historielag mandag 10. september kl 19 I Håndtverkeren fortelle sin familiehistorie. Han har også nylig utgitt en bok som han selger på møtet.

Faren Epbraim Wolff Koritzinsky var overlege ved sykehuset i Kristiansund i 1920-30 årene.

Moren var Elisabeth Werring Muller. Hennes far var eier av Fosna konfeksjonsfabrikk.

Erik er eldst av fem søsken og mange husker broren Theo som var storingsrepresentant for SV i mange år. Familien bodde vekselsvis på hytta på Selbustrand og i Flatsetsund under krigen. Faren var fange på Falstad slaveleir og døde etter opphold der i 1942. Det var ordre under krigen fra Gestapo at koritzinskybarna skulle deporteres. Mer av historien til denne familien får du høre på møtet.

Nytt er at Nordmøre historielg har åpnet vårt magasin for interesserte.

FØRSTE ÅPNINGSDAG ER ONSDAG 5. SEPTEMBER FRA 18.00 TIL 20.00. MAGASINET ER FULLT AV ÅRBØKER OG SVÆRT MYE INTERESSANT HISTORISK STOFF. Se innholdet i arkivet på våre hjemmesider.

Årboken er kommet og selges i butikken. Den gis ut til alle medlemmer i løpet av kort tid. Den kan bestilles på epost.

Vår epostadresse er: post@nordmorehistorielag.no

Velkommen. Enten du er medlem eller ei.

For styret

Sverre R. Jansen